Unia Machines

UniaPortal - platforma sprzedaży dla sieci
520 dealerów w 63 krajach

PIM
CPQ
B2B
  • Uporządkowanie procesu sprzedaży B2B / B2C
  • Prezentacja ponad 1300 produktów złożonych
  • Konfigurator maszyn
Projekt dla Unia Machines
Projekt:
Unia Portal - platforma sprzedaży maszyn B2B / B2C
Technologie:
Java, Tomcat, Spring Boot, ZK, REST, Jasper, MySQL
Tworzenie i wdrożenie portalu:
2016 - 2017 rok
Wsparcie i rozwój systemu:
2018 - obecnie
Jak połączyć w jednym systemie obsługę kilku producentów, kilkuset dealerów i tysięcy klientów działających na różnych rynkach z zachowaniem poufności danych?
Unia Portal
o projekcie

Tworzenie portalu internetowego do konfiguracji, sprzedaży i wsparcia serwisu maszyn rolniczych

Unia Sp. z o.o. jest jednym z największych polskich producentów maszyn rolniczych i jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek w tej branży w Europie Środkowo-Wschodniej.

Celem projektu było opracowanie, wdrożenie i rozwój portalu internetowego, który umożliwi konfigurowanie, ofertowanie, sprzedaż oraz serwis maszyn rolniczych.

Wynikiem
projektu stał się system wykorzystywany przez globalną sieć pracowników i dealerów spółki na całym świecie.

Zaproponowane przez nas rozwiązanie przyczyniło się do dziesiątek tysięcy nowych transakcji sprzedaży maszyn rolniczych na łączną kwotę przekraczającą miliard złotych, co pozytywnie wpłynęło na rozwój i sukcesy biznesowe firmy.

2000+

aktywnych kont użytkowników

1300

produktów złożonych (maszyn)

63

kraje

65000

komponentów / opcji konfiguracji

Machines catalog
rozwiązania

5 kluczowych funkcji systemu Unia Portal, które zwiększają efektywność użytkowników

1. Personalizacja w czasie rzeczywistym
W ofercie prezentowanej w systemie znaleźć można tysiące komponentów, które użytkownik może dowolnie konfigurować, by zdefiniować produkt dedykowany, zgodny z unikalnymi potrzebami klienta końcowego.

2. Automatyczna walidacja techniczna
System pozwala na konfigurację maszyn tak, by każda z nich była zdefiniowana poprawnie pod względem wymagań konstrukcyjnych.

3. Prezentacja wizualna oferty
Każda z maszyn oraz wszystkie jej komponenty są w systemie zaprezentowane w postaci zdjęć i rysunków.

4. Śledzenie realizacji zamówień
Funkcjonalność systemu umożliwia śledzenie procesu realizacji zamówienia.

5. Od sprzedaży do serwisu - wszystko w jednym miejscu
Dla dealerów dostępna jest również możliwość rejestrowania zakupionych maszyn, a jeżeli zachodzi taka potrzeba - przyjmowania i monitorowania zgłoszeń serwisowych.

Makieta projektu dla Unia Machines
Nasze rozwiązanie zapewnia wielojęzyczność interfejsu użytkownika i danych, a także możliwość definiowania wielu katalogów i baz produktów wraz z ich opisami, zdjęciami i załącznikami.
Languages settings
Wyzwanie

Wielowymiarowość danych

Kluczowym wyzwaniem stojącym przed twórcami rozwiązania było uporządkowanie przetwarzanych w systemie danych względem wielu wymiarów, z uwzględnieniem potrzeb zarówno dealerów, jak i pracowników zakładów produkcyjnych.

Projektując struktury danych musieliśmy uwzględnić rozmaite "wielokontekstowe" informacje otrzymywane od dealerów - oferty, zamówienia, dane klientów, zgłoszenia serwisowe, rejestry gwarancyjne czy rozliczenia, przy założeniu, że dane biznesowe, takie jak np. katalog produktów, są wspólne dla wszystkich użytkowników.

Dzięki temu dealer może korzystać z danych podległych mu oddziałów i pododdziałów, ale nie posiada dostępu do danych innych dealerów. Jednocześnie pracownicy z poszczególnych zakładów produkcyjnych, w zależności od uprawnień, mają dostęp do przyporządkowanych im danych.

Dashboard

Przetwarzane dane mogą być wykorzystywane w różnych kontekstach, w zależności od m.in.
* przypisanego dilera (opiekunowie),
* rynku sprzedaży (kraj, eksport),
* typu sprzedaży (sprzedaż maszyn, sprzedaż części),
* zakładu produkcyjnego (4 zakłady),
* cenników (PLN, EUR) czy
* reguł poufności.

Unia Portal options

Powstaje swoista "matryca" uprawnień, pozwalająca na konfigurowanie dostępu użytkowników na poziomie danych.

Zaproponowany mechanizm, oparty o zasady ACL (access-control list), realizuje w/w potrzeby, a co więcej - daje również możliwość określania uprawnień do wykonywania konkretnych operacji na danych - m.in. ich odczytu, zapisu, modyfikacji, usuwania i propagowania uprawnień.

Uprawnienia użytkownika
Dyrektor ds. Obsługi Posprzedażowej w Unia Machines
Łukasz Prawdzik

“Eksperci z EXSO zrozumieli nasz problem i wdrożyli rozwiązania, które dają naszej firmie wymierne korzyści finansowe. EXSO to profesjonalna firma z doświadczeniem, która w pełni wywiązuje się z powierzonych zadań.”

Proces

4 sprawdzone kroki do rozwiązania dopasowanego do specyfiki klienta

krok 1
Strategiczna analiza z kluczowymi decydentami

Przeprowadzamy intensywne sesje z liderami sprzedaży, operacji i technologii, by szybko zbudować fundament systemu. Analizujemy obecne procesy i długoterminowe cele biznesowe.

krok 3
Prototyp zorientowany na praktykę

Na bazie platformy EXSO+ budujemy funkcjonalny system testowy do walidacji na rzeczywistych danych. Umożliwia szybkie zebranie feedbacku i przeszkolenie zespołów przed pełnym wdrożeniem.

krok 2
Precyzyjne wdrożenie

Zasilamy system danymi i konfigurujemy jego parametry pod specyfikę procesów firmy. Tworzymy dedykowane moduły odpowiadające unikalnym procesom biznesowym.

krok 4
Ciągły rozwój i skalowanie

Zapewniamy nieprzerwane działanie systemu i systematycznie budujemy nowe funkcjonalności. Integrujemy je z istniejącą infrastrukturą IT klienta.

technologia

Technologie wykorzystane w projekcie:

Rozwiązanie oparte o platformę EXSO+

By przyspieszyć czas realizacji projektu, zapewnić niezawodność wdrożonych rozwiązań i obniżyć koszt ich wytworzenia, skorzystaliśmy z gotowych komponentów platformy EXSO+ i sprawdzonych technologii.

Moduły platformy EXSO+ wykorzystane w projekcie:

EXSO-CORE
EXSO-BPO
EXSO-COM
EXSO-SAL
EXSO-SRV

Unia Portal - globalne rozwiązanie wspierające procesy sprzedażowe i operacyjne dużego producenta maszyn rolniczych

System obsługuje wycenę produktów złożonych, składanie i śledzenie zamówień, planowanie produkcji
z potwierdzaniem terminów realizacji, zgłaszanie reklamacji oraz zamawianie części zamiennych.

Dodatkowo zapewnia kompleksowe zarządzanie uprawnieniami dla różnych użytkowników - od dealerów po pracowników produkcji, gwarantując bezpieczeństwo danych i globalną współpracę.
Unia Portal 2
benefity
Zamknij
Wzrost sprzedaży

Dzięki wsparciu systemu UniaPortal, dealerzy chętniej składają zamówienia i obsługują nowych klientów.

Konfiguracja bez programowania

Możliwość swobodnego definiowania produktów złożonych, ich składników i reguł konfiguracji.

Uporządkowanie procesów

Lepsza obsługa klientów i uporządkowanie procesu sprzedaży maszyn przekładają się na wyniki biznesowe.

Bezpieczeństwo systemu

Klienci nie muszą troszczyć się o poprawną realizację transakcji płatności i zamówień.