Unia Sp. z o.o. jest jednym z największych polskich producentów maszyn rolniczych i jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek w tej branży w Europie Środkowo-Wschodniej.
Celem projektu było opracowanie, wdrożenie i rozwój portalu internetowego, który umożliwi konfigurowanie, ofertowanie, sprzedaż oraz serwis maszyn rolniczych.
Wynikiem projektu stał się system wykorzystywany przez globalną sieć pracowników i dealerów spółki na całym świecie.
Zaproponowane przez nas rozwiązanie przyczyniło się do dziesiątek tysięcy nowych transakcji sprzedaży maszyn rolniczych na łączną kwotę przekraczającą miliard złotych, co pozytywnie wpłynęło na rozwój i sukcesy biznesowe firmy.
aktywnych kont użytkowników
produktów złożonych (maszyn)
kraje
komponentów / opcji konfiguracji
1. Personalizacja w czasie rzeczywistym
W ofercie prezentowanej w systemie znaleźć można tysiące komponentów, które użytkownik może dowolnie konfigurować, by zdefiniować produkt dedykowany, zgodny z unikalnymi potrzebami klienta końcowego.
2. Automatyczna walidacja techniczna
System pozwala na konfigurację maszyn tak, by każda z nich była zdefiniowana poprawnie pod względem wymagań konstrukcyjnych.
3. Prezentacja wizualna oferty
Każda z maszyn oraz wszystkie jej komponenty są w systemie zaprezentowane w postaci zdjęć i rysunków.
4. Śledzenie realizacji zamówień
Funkcjonalność systemu umożliwia śledzenie procesu realizacji zamówienia.
5. Od sprzedaży do serwisu - wszystko w jednym miejscu
Dla dealerów dostępna jest również możliwość rejestrowania zakupionych maszyn, a jeżeli zachodzi taka potrzeba - przyjmowania i monitorowania zgłoszeń serwisowych.
Projektując struktury danych musieliśmy uwzględnić rozmaite "wielokontekstowe" informacje otrzymywane od dealerów - oferty, zamówienia, dane klientów, zgłoszenia serwisowe, rejestry gwarancyjne czy rozliczenia, przy założeniu, że dane biznesowe, takie jak np. katalog produktów, są wspólne dla wszystkich użytkowników.
Dzięki temu dealer może korzystać z danych podległych mu oddziałów i pododdziałów, ale nie posiada dostępu do danych innych dealerów. Jednocześnie pracownicy z poszczególnych zakładów produkcyjnych, w zależności od uprawnień, mają dostęp do przyporządkowanych im danych.
Przetwarzane dane mogą być wykorzystywane w różnych kontekstach, w zależności od m.in.
* przypisanego dilera (opiekunowie),
* rynku sprzedaży (kraj, eksport),
* typu sprzedaży (sprzedaż maszyn, sprzedaż części),
* zakładu produkcyjnego (4 zakłady),
* cenników (PLN, EUR) czy
* reguł poufności.
Powstaje swoista "matryca" uprawnień, pozwalająca na konfigurowanie dostępu użytkowników na poziomie danych.
Zaproponowany mechanizm, oparty o zasady ACL (access-control list), realizuje w/w potrzeby, a co więcej - daje również możliwość określania uprawnień do wykonywania konkretnych operacji na danych - m.in. ich odczytu, zapisu, modyfikacji, usuwania i propagowania uprawnień.
“Eksperci z EXSO zrozumieli nasz problem i wdrożyli rozwiązania, które dają naszej firmie wymierne korzyści finansowe. EXSO to profesjonalna firma z doświadczeniem, która w pełni wywiązuje się z powierzonych zadań.”
Przeprowadzamy intensywne sesje z liderami sprzedaży, operacji i technologii, by szybko zbudować fundament systemu. Analizujemy obecne procesy i długoterminowe cele biznesowe.
Na bazie platformy EXSO+ budujemy funkcjonalny system testowy do walidacji na rzeczywistych danych. Umożliwia szybkie zebranie feedbacku i przeszkolenie zespołów przed pełnym wdrożeniem.
Zasilamy system danymi i konfigurujemy jego parametry pod specyfikę procesów firmy. Tworzymy dedykowane moduły odpowiadające unikalnym procesom biznesowym.
Zapewniamy nieprzerwane działanie systemu i systematycznie budujemy nowe funkcjonalności. Integrujemy je z istniejącą infrastrukturą IT klienta.
Technologie wykorzystane w projekcie:
By przyspieszyć czas realizacji projektu, zapewnić niezawodność wdrożonych rozwiązań i obniżyć koszt ich wytworzenia, skorzystaliśmy z gotowych komponentów platformy EXSO+ i sprawdzonych technologii.
Moduły platformy EXSO+ wykorzystane w projekcie:
Dzięki wsparciu systemu UniaPortal, dealerzy chętniej składają zamówienia i obsługują nowych klientów.
Możliwość swobodnego definiowania produktów złożonych, ich składników i reguł konfiguracji.
Lepsza obsługa klientów i uporządkowanie procesu sprzedaży maszyn przekładają się na wyniki biznesowe.
Klienci nie muszą troszczyć się o poprawną realizację transakcji płatności i zamówień.